Auto uitgelicht: BMW 1 serie
Bij Shortlease Groningen hebben wij een ruim aanbod van zowel personenauto’s als bedrijfswagens. Door dit ruime aanbod kan de keuze voor de juiste auto soms lastig zijn.
Daarom zullen wij met enige regelmaat onze ervaringen met één van deze auto’s met u delen.
Afgelopen week heeft onze collega Hein de BMW 1 serie mee gehad, lees hier hoe hij dit ervaren heeft:
Aan opties geen gebrek, het nieuwe infotainment systeem en de digitale cockpit bijvoorbeeld. De nieuwe BMW 1 serie voelt als een enorme upgrade ten opzichte van de oudere modellen.
Hij onderscheidt zich met zijn uitzonderlijke fraaie design, hetzelfde geldt voor het interieur die tot de verbeelding spreekt. Een efficiënte motor en de state-of-the art ondersteltechnologie garanderen een rijervaring met ongekende dynamiek en wendbaarheid. Terwijl innovatieve technologieën en rijassistentiesystemen ervoor zorgen dat je in alle comfort je bestemming bereikt.
Wat betreft de aandrijving, ten opzichte van de vorige modellen is de aandrijving verplaatst naar de voorwielen, maar dat wil niet zeggen dat de rij beleving verloren is. Een groot voordeel van deze aanpassing is dat de (interieur)ruimte groter is dan voorheen.
Behalve de looks en de techniek is de bagageruimte minstens zo belangrijk, deze BMW biedt ruim 380 liter kofferbak ruimte.
Ik merkte tijdens het rijden dat BMW veel energie heeft gestoken in de vervolmaking van de besturing, veel voorwiel aangedreven auto’s hebben te kampen met invloeden van de voorwielaandrijving, maar in de BMW 1 Serie heb je daar geen hinder van, mede dankzij de tractiecontrole. Dit veiligheidssysteem is ontworpen om tractie van aangedreven wielen te verbeteren. Het systeem voorkomt het doordraaien van de wielen zodra de bestuurder gas geeft en zorg daarmee voor een grotere bestuurbaarheid van het voertuig. Volgens BMW heeft hun tractiecontrole, die zij overigens Actornahe Radschlupfbegrenzung (ARB) noemen de mogelijkheid om tractieverlies te herkennen en hierbij tien keer sneller in te grijpen dan bij de standaard tractiecontrolesystemen.
De looks zijn minstens zo belangrijk, dan merk je aan de buitenkant maar ook aan de binnenkant. Het dashboard ziet er strak uit, geen analoge klokken maar een volledig digitaal scherm. Je voelt je thuis zodra je instapt. De cockpit maakt indruk met de geoptimaliseerde uitrusting en is volledig gericht op de beleving van de bestuurder.
En over beleving gesproken, zelfs in deze 118i met 140 PK 1499 cm³ en driecilinder turbo kom je volledig aan je trekken. Nu hoor ik je denken, het vermogen van de auto, dat valt op zich wel mee. En dat klopt, het is niet de zwaarste motor, maar dat doet naar mijn inziens niks ten nadele van de rijervaring. En je mag toch niet harder dan 100 KM per uur.
Specificaties.
- Merk – BMW
- Model – 1-serie
- Uitvoering – 118i Executive Ed.
- Brandstof – Benzine
- Catalogusprijs – € 40.110,-
- Bijtelling – 22%
- C02 uitstoot – 122 g/km
- Zitplaatsen – 5
Conclusie.
Aanrader!
Door het gebruiksgemak van de bediening in het interieur en de dynamische rijbeleving is het echt een aanrader. Woon je in de stad of daarbuiten, voor beide kan je auto prima aanschaffen. Parkeren is een eitje met alle hulpsystemen, op de snelweg zet je cruise control aan en laat je je armen rusten op de daarvoor bestemde armleuningen, zowel in het middenconsole als de leuning in de berijdersdeur. In de stad kan je prima uit de voeten door het formaat van de auto.
De omstandigheden waren perfect tijdens het testen van de auto, de zon scheen en het was rustig op de weg, twee belangrijke ingrediënten die middag.
Kortom een fantastische auto waar ik bij het moment van instappen meteen enthousiast werd.
Interesse in het shortleasen van de BMW 1 serie?
Deze auto is beperkt beschikbaar, dus wees er snel bij om teleurstelling te voorkomen!